lunes, 10 de diciembre de 2012

Excursiones con raquetas: Llanos de La Larri (Valle de Pineta. Huesca)


Llanos de La Larri

Una ruta fàcil i espectacular que pot ser l'excursió perfecta per iniciar-se en el món de les raquetes de neu. En situem a la Vall de Pineta, en ple Parc Nacional d'Ordesa i Monte Perdido. Poc abans del Parador de Turisme de Bielsa hem de creuar a l'esquerra un pont sobre el riu Cinca que ens porta a l'aparcament d'una petita estació d'esquí de fons. A l'estiu tota aquesta àrea és una zona d'acampada. Sortim de l'aparcament (1.280 m.) i agafem la pista senyalitzada cap a "Llanos de la Llarri", a 1h 30 minuts de caminada. Després d'unes primeres passes dins del bosc travessem una cadena que talla la pista als vehicles no autoritzats i comencem l'ascens gradual que serà la tònica de tota la ruta. Més endavant creuarem un pont sobre el Cinca, que baixa en aquest tram en petites cascades (res a veure amb la gran cascada del Cinca, que cau riu amunt i que podem visitar en una altra excursió). La pista continua enfilant-se i travessa mitjançant un pont la cascada de La Larri. Creuem una tanca i veurem a la dreta un sender que baixa abrupte pel mig del bosc. És una ruta alternativa per pujar als Llanos de La Larri seguint el GR-11, però que no aconsellem amb raquetes, sobretot si no tenim massa experiència. La pista fa un parell de revolts i de seguida ens trobarem enmig de l'espectacular planura de los Llanos de La Larri (a la foto). A la dreta veurem el refugi ramader de La Larri (1.580 m.)

Desnivell: 300 m.
Distància total: 9 km. aprox.
Temps total: 2h 45 min.

Una ruta fácil y espectacular que puede ser la excursión perfecta para iniciarse en el mundo de las raquetas de nieve. Nos situamos en el Valle de Pineta, en pleno Parque Nacional de Ordesa y Monte Perdido. Poco antes del Parador de Turismo de Bielsa tenemos que cruzar a la izquierda un puente sobre el río Cinca que lleva al aparcamiento de una pequeña estación de esquí de fondo. En verano este terreno se utiliza como zona de acampada. Salimos del aparcamiento (1.280 m.) y tomamos la pista señalizada hacia "Llanos de La Larri", a 1h 30 min. de caminata. Después de un primer tramo dentro del bosque atravesamos una cadena que corta la pista a vehículos no autorizados y comenzamos el ascenso gradual que será la tónica de la ruta. Mas adelante cruzamos un puente sobre el Cinca que en este punto baja en pequeñas cascadas (nada que ver con la gran cascada del Cinca que cae río arriba y que podemos conocer en otra excursión). La pista continua subiendo y atraviesa gracias a un puente la cascada de La Larri. Cruzamos una valla y vemos a la derecha un sendero que desciende abrupto bosque abajo. Es una ruta alternativa para subir a los Llanos siguiendo el GR-11, pero no la aconsejamos con raquetas, sobretodo si no tenemos demasiada experiencia. La pista hace un par de revueltas y enseguida nos encontramos en la espectacular planicie de los Llanos de La Larri (en la foto). A la derecha veremos el refugio ganadero de La Larri (1.580 m.)

Desnivel: 300 m.

Distancia total: 9 km. aprox.
Tiempo total: 2h. 45 min.

A wonderful walk in Pineta valley, one of the best places in Ordesa and Monte Perdido National Park. The unpaved road to Llanos de La Larri is an excellent place to give your first steps with snowshoes. The walk is esay and it will only take you one hour and a half to get to Llanos de La Larri (in the picture)

Difference in height: 300 m.

Distance: 9 km. approx.
Time: 2h 45 min.

   

dossarrios@gmail.com

No hay comentarios:

Publicar un comentario